СИНГАРМОНИЗМ ҚАЗАҚ СТУДЕНТТЕРІНІҢ ОРЫС ТІЛІНДЕГІ ЖАЗБАША СӨЙЛЕУІНЕ КЕДЕРГІ КЕЛТІРЕТІН ӘСЕРДІҢ СЕБЕБІ РЕТІНДЕ

Авторлар

  • Жазира Тургынбаева Южно-Казахстанский университет имени М.Ауезова
  • Куляш Даркулова Южно-Казахстанский университет имени М.Ауезова https://orcid.org/0000-0002-4600-9874

DOI:

https://doi.org/10.54251/2708-0897.2024.4.27qaz

Аннотация

Түйін:Қазақ тілі студенттерінің орыс тілін оқытудағы жазбаша қателіктеріне қазақ тілінің басқа да ерекшеліктерімен және сингармонизмінің интерференциялық әсері мәселесі қарастырылуда.

Мақаланың мақсаты ‒ диктант жазу кезінде қазақтардың орыс тіліндегі жазбаша қателіктері мен қиындықтарының себептерін анықтау. Мұнда біз сингармонизм Заңының әсерінен туындаған фонетикалық деңгейдегі қателіктер, қазақ дыбыстарының айтылу ерекшеліктері, орыс тілін жетік білмеу: фонемалық есту қабілетінің дамымауы (дыбыстық талдау қабілеті) және фонемалық қабылдау (фонемаларды саралау қабілеті), сондай-ақ білім алушының психологиялық ерекшеліктері туралы айтып отырмыз.

Фонемаларды орыс тілінде графикалық түрде беру кезінде қазақ сөзінің сингармониялық моделінің әсерінен туындаған бұзушылықтар байқалады. Сингармонизм Заңының әсерінен би- және үш фонемалық қазақ әріптерінің болуына байланысты білім алушылар жіберетін орыс жазуындағы әр түрлі араласулар (ауыстырулар), енгізулер, ауыстырулар, әріптер мен буындардың өткізілмеуі жіктеледі және егжей-тегжейлі талданады.

Мақалада фонетикалық емес және экстралингвистикалық факторлардан туындаған қателіктер туралы айтылмайды.

 

           Кілт сөздер: орыс тілі, қазақ тілі, сингармонизм, интерференция, фонетикалық деңгей

Биография автора

Куляш Даркулова, Южно-Казахстанский университет имени М.Ауезова

Практический русский язык для технических специальностей кандидат филолог.наук, доцент

Загрузки

Жарияланды

2024-09-28

Шығарылым

Бөлім

ТІЛ БІЛІМІ ЖӘНЕ ӘДЕБИЕТ