SYNHARMONISM AS A REASON FOR INTERFERING INFLUENCE ON THE WRITING IN RUSSIANOF KAZAKH STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.54251/2708-0897.2024.4.27qazАннотация
Түйін:Қазақ тілі студенттерінің орыс тілін оқытудағы жазбаша қателіктеріне қазақ тілінің басқа да ерекшеліктерімен және сингармонизмінің интерференциялық әсері мәселесі қарастырылуда.
Мақаланың мақсаты ‒ диктант жазу кезінде қазақтардың орыс тіліндегі жазбаша қателіктері мен қиындықтарының себептерін анықтау. Мұнда біз сингармонизм Заңының әсерінен туындаған фонетикалық деңгейдегі қателіктер, қазақ дыбыстарының айтылу ерекшеліктері, орыс тілін жетік білмеу: фонемалық есту қабілетінің дамымауы (дыбыстық талдау қабілеті) және фонемалық қабылдау (фонемаларды саралау қабілеті), сондай-ақ білім алушының психологиялық ерекшеліктері туралы айтып отырмыз.
Фонемаларды орыс тілінде графикалық түрде беру кезінде қазақ сөзінің сингармониялық моделінің әсерінен туындаған бұзушылықтар байқалады. Сингармонизм Заңының әсерінен би- және үш фонемалық қазақ әріптерінің болуына байланысты білім алушылар жіберетін орыс жазуындағы әр түрлі араласулар (ауыстырулар), енгізулер, ауыстырулар, әріптер мен буындардың өткізілмеуі жіктеледі және егжей-тегжейлі талданады.
Мақалада фонетикалық емес және экстралингвистикалық факторлардан туындаған қателіктер туралы айтылмайды.
Кілт сөздер: орыс тілі, қазақ тілі, сингармонизм, интерференция, фонетикалық деңгей