ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ ҚҰРАЛДАРЫНЫҢ ТІЛДІК ПРОЦЕСТЕРГЕ ӘСЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.54251/2708-0897.2024.4.008qazТүйінді сөздер:
БАҚ, баспа, радио, теледидар, газет, жаңалық, медиамәтінАннотация
Медиа сөйлеудің қасиеттерін белсенді зерттеу ХХ ғасырдың екінші жартысында,
қазақ және шетелдік ғалымдардың назарын бұқаралық ақпарат құралдарында тілді қолданудың
әртүрлі аспектілеріне аудара бастаған кезде басталды: лингвостилистикалық және прагматикалық,
функционалды-семиотикалық бағытта. Бұқаралық ақпарат құралдарында тілді қолданудың негізгі
ерекшеліктері туралы айта отырып, зерттеушілер Бұқаралық коммуникацияның қазіргі сөйлеуге
әсері орасан зор және мұқият, жүйелі зерттеуді қажет етеді деп келіседі. Осылайша, бұл зерттеудің
өзектілігі медиатекстің әртүрлі түрлерін зерттеу, олардың лингвопрагматикалық ерекшеліктерін
сипаттау қажеттілігімен анықталады. Медиатекстерді синтагматикалық талдау сонымен қатар
белгілі бір медианы жарықтандыру кезінде үнемі қайталанатын тұрақты тақырыптық
коллокациялардың барлық топтарын бөлуге мүмкіндік береді. Осы техниканың көмегімен біз
жаңалықтар мәтіндерін морфо-синтаксистік және лексикалық-фразеологиялық деңгейлерде
зерттедік. Жаңалықтар мәтіні - белгілі бір лингвистикалық-форматтық ерекшеліктері бар, оның
медиа белгілері мен прагматикалық көзқарастарымен анықталған медиа мәтіннің ерекше түрі.