ӘДЕБИЕТТЕГІ ІШКІ МОНОЛОГИЯЛЫҚ ҚҰРЫЛЫМДАР АРҚЫЛЫ КЕЙІПКЕРДІҢ ІШКІ СЕЗІМДЕРІ МЕН ІШКІ ОЙЛАРЫН ТАЛДАУДЫҢ ЖҮЙЕЛІЛІГІ
DOI:
https://doi.org/10.54251/2522-4026.2025.13.26qazТүйінді сөздер:
миф, монолог, эволюция, проза, антика, эпизод, диалогАннотация
Қазіргі заманғы көркем проза -бұл жанрлар мен көркемдік техникаларға бай күрделі әлем. Ол, әрине, рухани әлемі қазіргі өмірдің күрделілігімен, көптеген қарама-қайшылықтары бар жалпы өмір шындығымен тығыз байланысты адам. Ішкі монологтың көркемдік көріністің тәсілі екендігін өнер туындысының кейіпкерінің бейнесін тану тәсілдерінен көруге болады. Өнер туындысындағы кез -келген көркемдік тәсіл -монолог, диалог, портрет, кескін-өнер туындысында ешқандай рөл немесе функция атқармайтыны белгілі. Сондықтан жазушы өз кейіпкерінің ішкі тәжірибесін тек ішкі монолог арқылы ғана емес, сонымен бірге басқа экспрессивті құралдармен өзара байланысты сипаттау арқылы да жеткізеді. Осыған байланысты жазушы өзінің динамикалық психологизмдегі шеберлігін көрсетеді. Болашақта біз зерттей алатын тәсіл -бұлішкі монолог, оның ішкі монологты көркем прозада қолдану жағы, автордың баяндауында, сондай-ақ кейіпкердің ойлауында пайда болатын түрлермен қатар: бірінші және үшінші бүйірлерінде. Көркем шығарманы жасау барысында автор қандай жағдайларда ішкі монологқа жүгінетінін талдап көрсету.